Koncepcja wychowania religijnego dziecka

Z.860.01

Nowe

59,00 zł

Opis produktu

Koncepcja wychowania religijnego dziecka w myśli pedagogicznej Sofii Cavallett

Geneza, założenia teoretyczne i recepcja

Autorka: Barbara Surma

ISBN 978-83-7614-319-4

format: 16 x 23,5 cm /objętość: 362 strony / oprawa miękka, klejona / rok wydania 2017

Monografia autorstwa Barbary Surmy wpisuje się w obszar badań podstawowych nad myślą pedagogiczną. Badania te mają szczególny charakter, bowiem często polegają na ratowaniu (czy odzyskiwaniu) dla nauki nie tylko cennych, teoretycznych tekstów, ale i na naukowym opracowaniu czyjejś twórczej praktyki wychowawczej. By cennemu doświadczeniu pedagogicznemu i obrazującym je opisom rozproszonym w drobnych publikacjach nadać naukowe ujęcie – włączając je tym samym w obszar wiedzy pedagogicznej – potrzebna jest żmudna praca badawcza pedagoga-teoretyka, w uporządkowany sposób przedstawiająca nie tylko sens i praktyczną wartość rekonstruowanej koncepcji, ale też objaśniająca i porządkująca pojęcia oraz kategorie pojawiające się w rozsianych tekstach twórcy i we wspomnieniu jego wyjątkowej praktyki wychowawczej. Odnosi się to także do włoskiej pedagog Sofii Cavalletti, a zadania tego, o którym mowa, podjęła się właśnie autorka niniejszej monografii.

Prof. dr hab. Janina Kostkiewicz

Autorka opracowała temat pedagogiczny o znacznej wadze poznawczej i praktycznej. Od wielu lat specjalizuje się w zgłębianiu podstaw teoretycznych i działalności praktycznej systemu pedagogicznego Marii Montessori (1870–1952), który w Polsce znajduje coraz więcej zwolenników. Barbara Surma prowadzi swoje poszukiwania krok dalej, poświęcając uwagę powstałej w nurcie montessoriańskim koncepcji wychowania religijnego, opracowanej przez Sofię Cavalletti (1917–2011), akcentującej tzw. narracyjną edukację religijną.

Prof. dr hab. Stanisław Palka

Opinie

Brak komentarzy od klienta w tym momencie.

Napisz opinię

Koncepcja wychowania religijnego dziecka

Koncepcja wychowania religijnego dziecka

Napisz opinię