Trzymaj język za zębami

L.001.63

Nowe

112,00 zł

Opis produktu

Autorki: Dominika Kamińska, Alicja Ślęzak-Stachulak

Wydawnictwo Palatum

Łódź 2012

"Obecnie coraz częściej spotykamy się z dziećmi, które maja problemy z prawidłową artykulacją głosek. I choć w najnowszej literaturze logopedycznej można zaobserwować dużą rozbieżność dotycząca liczby dzieci nieprawidłowo realizujacych dźwięki mowy, wszystkie przeprowadzone eksperymenty wskazują, że najczęściej dotyczy to głosek: s, z, c, dz oraz sz, ż, cz, dż. Potocznie kłopoty te nazywa się seplenieniem  (...)

(...) Pomoc logopedyczna Trzymaj język za zębami. Kategoryzacje z ćwiczeniami artykulacji głosek zębowych służy do utrwalania artykulacji szeregu zębowego. Jako terapeutki, pracując z dziećmi z zaburzeniami mowy, nie ograniczamy się wyłacznie do ćwiczeń artykulacyjnych. Zajęcia logopedyczne rozumiemy jako oddziaływanie na wszystkie sfery rozwoju psychicznego dziecka. Dlatego ćwiczeniautrwalania głosek zębowych połączyłyśmy z zadaniami stymulującymi rozwój operacji umysłowych. Umiejętność przeprowadzania kategoryzacji, czyli ćwiczeń dotyczących budowania i uzupełniania zbiorów tematycznych, wykluczanie elementów z szeregu oraz myslenie przez analogię są niezbędne do opanowania czytania i pisania. Ponieważ zdolności dokonywania klasyfikacji w oparciu o stwierdzone przez dziecko podobieństwa między bodźcami są podstawowym wymiarem inteligencji, ćwiczenia adresujemy  również do tych terapeutów, którzy pracują z dziećmi dyslektycznymi, niesłyszącymi oraz z dziećmi z innymi zaburzeniami komunikacji językowej. Zadania zawarte w publikacji można wykorzystać do stymulacji procesów myślowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zaletą proponowanych ćwiczeń jest niewątpliwie fakt, że powtarzanie wyrazów z głoskami zębowymi odbywa się w trakcie innych zadań. W ten sposób dziecko może świadomie pracować nad samodzielnym korygowaniem swoich wypowiedzi także poza gabinetem logopedycznym"

 Autorki

  • Pomoc stanowią:
  • Cztery zestawy kart z tabelami zatytułowanymi:
      1. Budowanie klas;
      2. Uzupełnianie zbiorów;
      3. Wykluczanie elementu ze zbioru;
      4. Myślenie przez analogię.
  • Dwa pudełka, w których umieszczono obrazki do pracy z tabelami.
  • Instrukcja.
  • Teczka zapinana na rzepy o wymiarach: 32 x 23 x 5 cm.

Opinie

Brak komentarzy od klienta w tym momencie.

Napisz opinię

Trzymaj język za zębami

Trzymaj język za zębami

Napisz opinię